7 n

Media News

Netherlands Institute for Southern Africa

MediaNews 17 May 2005/ Quarterly newsletter of NiZA 's Media Programme

NiZA’s Media Programme supports civil society organisations in Southern Africa that contribute to the creation of more
democratic and open societies where governments are held accountable to citizens’needs and interests. To this end the Media
Programme supports the strengthening of our partner organisations so that they can: 1. Influence the media and freedom of
expression policies and legal environment in the SADC region to reach a conducive freedom of expression environment, 2.
Increase access to information for citizens, 3. Train media professionals to deliver more balanced and accurate information on
key political, social and economic issues, 4. Improve the financial sustainability of media outlets.

www.niza.nl/medianews

(un)subscribe: medianews@niza.nl

Outside the Ballot Box

Southern Africa News.................. P1
25 years Zimbabwe: " New breed of
journalist has emerged"”

Zimbabwe Background................. P2
Treasures of Bidoc
Southern Africa Portrait................. P4

A Zambian journalist in Swaziland

Swaziland ..........ciiiiiiiiiinenn....PB
The NSJ Exchange Programme
Southern Africa Information............ P7
Gender Links: " No longer alone
cry"

Southern Africa Partner Profile........ P10

|
Outside the Ballot Box

News

A comparative analysis of six countries in the
Southern African region where elections took
place in 2004/5 suggests that five of these
countries are one-party elected states. In these
countries ruling parties have consistently won
all national elections since the holding of their
first multiparty elections.

The African National Congress (ANC) has
ruled in South Africasinceitsfirst non-racial
democratic election in 1994, the Zimbabwe
African National Union-Patriotic Front
(ZANU-PF) hasruled in Zimbabwe since its
first independence e ection in 1980, the South

West Africa People’ s Organisation (SWAPO)
has ruled in Namibia since its first
independence election in 1990, the
Mozambican Liberation Front (FRELMO) has
won every election since the country’s first
multiparty election in 1994 and the Botswana
Democratic Party (BDP) has ruled since the
country’ s first independence election in 1965.

Malawi is the only exception
to this trend and at the other
end of the spectrum. Instead
of being dominated by a
strong ruling party, itis
characterised by the extreme
0 S | S A fragmentation of political
parties resulting from a
severe lack of intra-party democracy. Many of
these parties are controlled by dominant
leaders who exert power through patronage to
loyal officials and supporters, with little or any
cohesion derived from shared policy positions.

'

These and other observations are contained in
a book to be launched in the SADC region in
the near future. Outside the Ballot Box :
Preconditions for Elections in Southern Africa
2004/5 is the product of a collaboration among
five organisations: the Netherlands Institute of
Southern Africa (NiZA), the Media Institute of
Southern Africa (MISA), the Electoral
Institute of Southern Africa (EISA), the Open
Society Initiative for Southern Africa (OSISA)
and the Humanist Institute for Cooperation
with Developing Countries (Hivos).




Medianews 17 - May 2005

Preconditions

The book will be launched at a conference in
South Africain mid-June, itself another
element of this inter-organisational
collaboration. After conducting a feasibility
study last year, the five organisations have
decided to launch ajoint project to be called
the Preconditions for Elections Project in
Southern Africa (PEPSA). PEPSA will
annually publish a book analysing pre-
electoral conditionsin the SADC region. Each
edition will focus on those countries that held
or are scheduled to hold electionsin the
previous and current year of publication. An
annual Observatory Conference is also to be
held at which preconditions for elections will
be monitored and discussed.

A specialised
monitoring tool is
™ being developed to
iS A track elections and
Promating Credible Elections and precqndl tions for
Democratic Governance in Africa elections for this
purpose. Studies are
also being conducted in a number of Southern
Africa countries to identify projects and
activities that will help to broaden and
strengthen the struggle for democratisation —
defined by some in PEPSA as a fundamental
return to the notion of *government of the
people, by the people and for the people’.

All the articles in the book, as is the case with
the monitoring tool and the country studies,
are written or being conducted by expertsin
the SADC region, with funding support from
aliesin the North. NiZA has provided the
funding for the book. The sensitive issue of
donor involvement and support in Africais
itself a sub-theme in some articles. To what
degree can a country own its own history,
processes and institutions when it is unable to
fund them, or fund them alone?

The PEPSA project intends to work on a
number of inter-connected levels in the years
to come. It will work with formal electoral
ingtitutions and others at the level of state, and

it will work with grassroots organisations,
where the issues of development, poverty
aleviation, service delivery, respect for human
rights and areal space for civil society to
influence democratic transformation, are the
real tests of whether ordinary peoplein Africa
are benefiting from multiparty rule.

By Jeanette Minnie

Outside the Ballot Box: Preconditions for
Elections in Southern Africa 2004/5.

Edited by Jeanette Minnie, an international
Freedom of Expression Consultant from South
Africa. © 2005 Published by the Media
Institute of Southern Africa (MISA).

Information on the PEPSA programme and its
partners. www.mpobservatory.org /
http://www.mpobservatory.org/mpo/about.htm

Jeanette Minnie is an advisor to NiZA on the
issue of freedom of expression.
jcmin@iafrica.com

______________________________________________________|]
25 years Zimbabwe: 'New breed of

journalist has emerged’

Background

The shelves at Kingstons, Zimbabwe's leading
bookchain, that used to stock scores of
magazines and newspapers, are now filled
with files, photo albums and notebooks.

The only local magazines available are the
Catholic-owned Moto, and the New Farmer
and Zimbabwe Traveller, both published by
Zimbabwe Newspapers. There are only three
international magazines: New African, African
Business and Newsweek.

The dailies: The Herald, the Chronicle, The
Daily Mirror and the weeklies: The Financial
Gazette, The Zimbabwe Independent and The
Sandard; and occasionally the Mail and
Guardian and the Sunday Times of South
Africa, are available at the counter.




Medianews 17 - May 2005

The few newspapers and magazinesin
Zimbabwe's bookshops reflect the dwindling
reading material now available to
Zimbabweans because of the government's
clampdown on the media, particularly over the
last five years.

Zimbabweans are avid readers, but the limited
choice of reading material coupled with the
ever-escal ating prices of publications, have
seen circulations of newspapers and magazines
tumble with some closing down. Journalism
itself has suffered.

The mediain Zimbabwe has gone through
three distinct phases over the last 25 years.

The first phase was characterized by self-
censorship. This was followed by more daring,
investigative journalism and finally by a
concerted government clampdown on the
media. Sadly this final phase has been
accompanied by more irresponsible journalism
because of the emergence of anew breed of
journalist-cum-political activist.

Euphoria

The first seven years of Zimbabwe's
independence was marked by self-censorship,
largely because of the independence euphoria,
which gripped the media. Though there had
been four dailies at independence, two: the
Zimbabwe Times and the Drums of Zimbabwe
died shortly after the elections because they
had lost relevance.

The Times supported ZAPU, which was now
part of the government of national unity while
the Drums supported Bishop Abel Muzorewa's
United African National Council, which was
trounced in the elections ending up with only
three seats. Even Moto that had consistently
supported the ruling ZANU-PF, which was
shunned by all the other media, was forced to
transform from aweekly to a monthly
magazine.

The new government consolidated its control
on the local media by acquiring the Argus
group of South Africa's stake in Zimbabwe

Newspapers as well as the South African Press
Association's entire stake in the national news
agency Ziana. Asthe majority shareholder, the
government appointed editorsto all the main
newspapers thus making them beholden to the
state.

New era

This jinx was broken in 1988, a year after the
signing of the unity accord between ZAPU and
ZANU-PF, when the Chronicle broke the
Willowvale motor scandal. Government
ministers had been taking advantage of a
shortage of cars to cash in on the government-
owned Willowvale Motor Industries. Five
ministers lost their jobs.

Though the editor of the Chronicle Geoffrey
Nyarota was fired after the scandal, clearly
indicating that the government did not tolerate
that kind of journalism, his expose opened a
new era. Apart from afew gaffes, this period
saw the development of more aggressive and
in-depth journalism.

New publications such as Horizon, the Sunday
Times, The Daily Gazette, the Zimbabwe
Independent, and The Standard came up. But
though readers welcomed the new publications
and their circulations soared, with The Daily
Gazette reaching 55 000 copies a day, business
did not support them. They closed down one
after the other with the exception of the
Zimbabwe | ndependent and The Standard.

Business was still in its cocoon when
Associated Newspapers of Zimbabwe (ANZ),
which aimed to take Zimbabwe Newspapers,
head-on, was established. ANZ was forced to
close its provincial papers, one by one because
of mounting debts and lack of advertising
support. Even its flagship, The Daily News
was about to close when it was bailed out first
by the Media Institute of Southern Africa's
media development fund and later by business
tycoon Strive Masiyiwa.

Cocoon
It was, however, the formation of the
Movement for Democratic Change (MDC), the




Medianews 17 - May 2005

strongest opposition party in the country's
history, together with the defeat of the ruling
ZANU-PF in anational referendum in
February 2000, and the farm invasions
thereafter that pulled the white business
community out of their cocoon and saved the
Daily News. It offered them a platform to air
their views. Its circulation more than trebled
within weeks and the paper failed to
accommodate all advertising on offer.

But the government, which had hired Jonathan
Moyo, asits propaganda chief began its
clampdown on the opposition and the
privately-owned media. It introduced the
inappropriately named Access to Information
and Protection of Privacy Act (AIPPA) and the
Public Order and Security Act (POSA).

AIPPA required that all publications and
journalists to be registered with the
government-appointed Media and Information
Commission. The Daily News refused to
register and challenged the constitutionality of
the Act and was closed down when it lost its
case in the Supreme Court. Two other
publications, The Tribune and the Weekly
Times were subsequently closed under AIPPA.

Good and bad

Using typical divide-and-rule tactics Moyo
created two types of journalists: the good and
the bad; the good being those who worked for
the state media mostly a new breed of
inexperienced young journalists who were
rewarded for their loyalty to Moyo rather than
their professionalism; and the bad, being those
who worked for the private media.

Journalists swallowed the bait. Some broke
away from the Zimbabwe Union of Journalists
(ZUJ) to form the Independent Association of
Journalists. Journalism ethics were thrown out
of the window and a new form of journalist-
cum-political activist emerged.

ZUJ founder-member Christopher Muzavazi,
who rose to become one of the secretaries at
the Ingtitute of Journalism in Prague in the

1990s, lamented the present media situation
thus: "ZUJ sought to promote journalism as a
profession by encouraging training and
working within an accepted code of practice
and conduct. | find the new environment a
threat to journalism as a profession. | don't
understand it when individuals think they can
openly champion political causes and still
consider themselves impartial journalists. |
have come across new terms, independent
journalists, independent media. Independent
from whom? This | find adelusional concept.”

Thisisthe sad state of Zimbabwean
journalism today.

By Charles Rukuni

Charles Rukuni isa journalismtrainer and
Bulawayo bureau chief of the Financial
Gagzette. http://www.fingaz.co.zw/ He has also
initiated the website Insiderzim

http: //wwww.insider zim.com

Treasures of Bidoc

Portrait

Everybody interested in southern Africa, from
students and journalists to development
workers, should be familiar with Bidoc, the
Library, Information and Documentation
centre of the Netherlands Institute for Southern
Africa (NiZA). For the centre offers alot of
information on and from the region.

The Bidoc collection includes 60,000
referenced articles and documents, 5,000




Medianews 17 - May 2005

books, 175 subscriptions to newspapers and
periodicals, travel guides, photographs and
slides and more than 1,000 documentaries and
television items. So for anybody looking for
material on southern AfricaNiZA’sBidocisa
good place to start.

Historians may delve into one of the main
treasures of Bidoc. Tucked away in the
basement of the NiZA building in Amsterdam
you will find the archives of the Dutch former
solidarity and anti-apartheid organisations that
merged into NiZA in 1997 and of other groups
that fought against apartheid from the 1960s
well into the 1990s.

Bidoc also has a large collection of Anti-
apartheid posters

Kier Schuringa has been collecting material
for one of these groups from the early 1970s
and continued this work for Niza's Bidoc.
According to Schuringa the documents of the
former solidarity groups are very interesting
for researchers. A scholar from Utrecht has
used the archives to analyse the Dutch attitude
towards political prisonersin South Africa,
and a South African professor used the
collection for his research into the arms
embargo against his country.

Current issues
Since Bidoc' s birth, however, the archivists,
rather than just collecting material on South

Africa have broadened their attention to what
is happening today in the whole of southern
Africa. “While collecting information, Bidoc
focuses on issues that NiZA isinvolved in,
such as media freedom, human rights,
democratisation, gender relations, as well as
more specific topics like conflict diamonds
and the crisis in Zimbabwe,” says Schuringa.

Besides keeping track of topics that fit under
Niza's umbrella, Bidoc aso documents issues
that NiZA isn't directly involved in but which
are important enough to keep track of, such as
HIV/Aids or land policy. With such asizeable
interesting and broad collection the main
question is how to lay hands on this vast
amount of knowledge.

Some of it can be accessed through the NiZA
website. The last few years Bidoc has been
actively searching the web for papers, and
NiZA’s website presents hundreds of links to
sites on and from southern Africa. The rest of
the collection is categorized in computerized
databases that can only be accessed at the
offices of Bidoc.

Specific questions

Those who are not able to visit Amsterdam can
send Bidoc an e-mail. “Ask us a question and
we will make sure you receive alist of sources
that are relevant to your question,” says
Schuringa. “ Just make sure your question is
specific. Recently somebody asked us what
had changed in South Africa over the past ten
years. Queries like that are interesting but
difficult to answer.”

Schuringa emphasizes that partner
organisations of NiZA may call on Bidoc as
well. “A lot of partner organisations don’t
have the time or capacity to collect material.
For them it’susually asideline. At Bidoc we
have three documentalists who collect and
select al day long.”

There is much knowledge at Bidoc and a great
willingness to share it. The collection keeps
expanding as every week people walk in with




Medianews 17 - May 2005

books, videos or magazines that they want to
donate to Bidoc. Thereis one type of material
Schuringais really looking for. Schuringa:
“We would be very grateful if partner
organisations and other NGOs send us copies
of their research that hasn’t received
international attention or wasn't posted on the
internet. That would be a great contribution to
our collection.”

By Elles van Gelder

For more information:
www.hiza.nl/bidoc

Ellesvan Gelder is a freelance journalist. She
has worked at The Big Issue Magazine in
Cape Town via the Media Programme of
NiZA. ellesvg@yahoo.com

The NSJ exchange programme in practice

]
A Zambian journalist in Swaziland

The NSJ exchange programme in practice

“Respect, courtesy and patience are the key to
understanding one another and even when
language and culture gaps may divide us,
sharing a common interest will see us meet as
strangers and part as friends,” isthe wise
statement from the Ministry of Tourismin
Swaziland. It islike the statement was directed
at the Southern African Media Training Trust
NSJ to introduce a programme for journalists
in the SADC region to enable them interact
and share experiences.

Late last year, NSJ introduced the programme
with an objective to provide print and
broadcast journalists with expertise, skills,
ideas and experience in their respective areas
of specialisation. It was also meant to start a
network of skilled journalists who would later
share and discuss experiences for the
betterment of their profession.

The Svazi Observer Editor-in-Chief, Musa
Ndlangamandla, noted that the exchange

programme was an important component in
training that would not only stimulate a
sharing of experiences and skills among
journalists but also foster unity in the SADC
region.

“If Africaisto unite, journalists should play a
vital role. And if they are to play thisrole, they
have to learn and understand each other’s
countries. Negative reports from reporters who
do not understand or know the social, culture
and economy of our countries feed wrong
information to the public. It is only through
such programmes that we shall get correct and
better interaction among journalists,” said
Ndlangamandla.

Pilot participants

| happened to be among the first pilot
participants of the exchange programme and |
was selected to go to Swaziland, a country
qualifying as Africa s best kept secret and
indeed one of Africa’s only three monarchies
still surviving on the continent.

Here | joined two male journalists from
Zimbabwe, Fidelis Zvomuya and Stanley
Tederera at the Swazi Observer. We were
accommodated in a three bed-roomed house at
the Castle hotel right in the Tembelihle
mountains of this Kingdom. Staying in one
house with these two journalists and being
able to relate to each other well and carry out
house chores after work was an experiencein
itself. However, we got along together.

Asit turned out the exchange programme gave
me an opportunity to learn how the Swazis
rejoice in their traditions; how they staunchly
safeguard their rich culture, and conserve their
natural heritage for future generations. A trip
to Swaziland is indeed ajourney into therich
cultura depths of Swazi life.

But it was not an easy trip. | wasto be a
journalist in aforeign land, with alanguage |
hardly spoke or understood. The house style of
my paper was new, co-workers and
supervisors were total strangers and hardest of
them al | had no news sources. But with or




Medianews 17 - May 2005

without these | was determined to give adiary
every morning which | would meet and
execute.

The Swazi people, | discovered, are warm,
friendly and will respond to all questions about
their culture. They are hospitable too to a point
they make you feel a'royal experience.

Communication

The Swazi people are extremely committed to
their language. | recall one day going for an
assignment at which all the speeches were
delivered in Siswati. | aimost came out with no
story! But through initiative — interviews,
trangdlations here and there | was able to come
out with a story.

Naturally | dreaded answering the phone in the
newsroom because each time | did | would be
greeted with Siswati words — 'Unjaani sissy,
nikuluma nabaani? and then the caller would
go into details in Siswati. | had no problem
with greetings but to expect me to conduct a
full conversation in the language was out of
my depth.

Communication was even more difficult in
rural areas. By the time | was winding up, |
felt the need for this programme to continue
and afford other journalists an opportunity to
explore other countries cultures, social life
and learn how to break communication
barriers.

While in Swaziland | learnt and understood
that ajournalist is one anywhere, and that one
worth their salt will always break all barriers
and get news and report it to readers of the
English language!

Jaywalking

Just aweek before the end of the course,
Stanley was picked up by the Royal Swazi
Police for jaywalking. At the police station
Stanley adamantly told the officers to put
posters around Swaziland aerting people
especially visitors about 'jaywalking'. “I am
not paying the 60 Emalangeni. Just take me to

court and then to prison,” Stanley arrogantly
told the police officers who were now getting
annoyed with him.

| recalled what Lomalangeni Dlamini, a
journalist with Trans World Radio had advised
me: "Thisis Swaziland, my dear, and thisisa
Swazi way of doing things, you don’t rush or
try to be more clever than the citizens."

By Christeter Macha

Christeter Macha is a Zambian journalist.
christetermacha@yahoo.co.uk

Read also: The NSJ Exchange Programme

The NSJ Exchange Programme

Information

The NSJ Southern African Media Training
Trust Exchange Programme started | ast year
and so far has proved popular and successful.
So far the programme has accommodated 15
participants. They have been attached to ten
different institutions, which include
newspapers, and broadcast institutions within
the southern African region.

The aim of

the
exchange
NSJ oo

isto expose

journalists to
other media institutions within the region to
exchange expertise, skills, ideas and culture. It
is aso an avenue for establishing a network of
skilled journalists, able to share and discuss
experiences for the betterment of their
profession. This programme will aso avail
exchange programme partici pants access to
different types of democracies within the
region and to further gain better understanding
of governance in southern African region.

Through this programme it is hoped that
journalists will gain experience different from
their own house styles and be able to




Medianews 17 - May 2005

disseminate what they learn to colleagues upon
their return home. The NSJ Trust hopes to use
the exchange programme as an alternative
means of sharing experiences, cultural values
and learning democratic practices.

Journalists from both print and broadcast
media interested in learning through
attachment to other media institutions within
the Southern African region are eligible.
Applications will be accepted throughout the
year and consideration will be given to early
applications while scholarships last.

Placement is still on going as more journalists
are now aware of our programme. Countries
from the southern region of Africaare
welcome to participate and these include -
Zambia, Malawi, Angola, Botswana,
Swaziland, Tanzania, Mozambique,
Zimbabwe, Namibia, South Africa, Lesotho.

By Donna Mpengula

Donna Mpengula is Training Coordinator NSJ
Trust

Applications forms and/or more information:
The Training Manager on email:

ng @ngjtraining.org

The application forms are available on the
website: www.ngjtraining.org

Read also: A Zambian journalist in Swaziland

Gender Links: 'No longer a lone cry’

Partner Profile

Founded in March 2001 by gender and media
activists, Gender Links has grown from
strength to strength through its wide network
of partnerships with media houses, advocacy
and training institutions, all brought together at
alandmark Gender and Media Summit in
September 2004 that led to the formation of
the Gender and Media Southern Africa
Network (GEMSA).

A few months after we moved into our new
officesin Bruma Lake on the east side of
Johannesburg, our neighbours, who specialise
in helping women to shed unwanted cellulite,

paid us avisit. They had noticed the Gender
Links logo: the male and female symbol
“linked.” Concluding that we must be a dating
agency, they arrived with a business
proposition: they could help women look
beautiful, and we could help them find men!
It's not a partnership that Gender Links—a
Southern African NGO that promotes gender
equality in and through the media— has
entered into. But it does show that we are an
NGO open to joint ventures of all kinds!

Among the first of these partnerships, GL
formed a strategic aliance with the Media
Institute of Southern Africa (MISA), which it
assisted in developing a gender policy and
action plan. This led to the two organisations
undertaking a Gender and Media Baseline
Study (GMBS) with technical support from the
Media Monitoring Project (MMP).

Diverse roles

For its part GL has followed a two-prong
approach: training gender advocates 'to think
media, and training media advocates and
practitioners 'to think gender'. Following the
GMBS, GL has initiated new research on how
audiences respond to the news from a gender
perspective. This study, which shows that both
male and femal e audiences would like to see
women portrayed in more diverse roles, isa
further powerful advocacy tool with media
owners and editors resistant to change because
of its perceived effect on their bottom line

Training is critical to changing attitudes in the
long term. Each year, GL has taken atheme
and worked with media training institutions in
the region to improve reporting on the subject.
Themes have included 'gender violence,
‘gender, HIV/AIDS and the media as well as
‘gender, elections and the media.

These tools have been intensively applied in
pilot projects for mainstreaming gender in the
work of two key media training institutions:
the Institute for the Advancement of
Journalism and Polytechnic of Namibia. These
pilot projects have produced study materials of




Medianews 17 - May 2005

their own and are being replicated through a
GEMSA Trainers Network. Trainers
contribute case material to a Virtual Resource
Centre for trainers first devel oped with support
from NIZA using case material from the
GMBS.

Campaigns

Work with gender activists has led to a
training manual — 'Getting Smart: Strategic
Communications for Gender Activists,
produced with Women’s Media Watch, the
lobby and advocacy unit of the Southern
African Media and Gender Institute (SAMGI).

GL, in partnership with NGOs across the
region, has applied these skillsin major gender
justice campaigns, most notably the Sixteen
Days of Activism on Gender Violence from 25
November to 10 December each year.

Momentum

With support from NIZA, GL has built its
internal 1T capacity through a comprehensive
website, database of over 2000 contacts, list
serve and e-conferencing facility. These all
came into play in amajor venture launched by
GL, GEMSA and partner agencies across the
globe to produce a daily newspaper and hold
cyber dialogues during the Ten Y ear Review
of the Beijing Conferencein New York in
March 2005. This resulted in a high quality
publication produced by African gender and
media activists being distributed around the
globe and sparking off daily, inter-active
debates on topical gender issues.

The formation of GEMSA, an umbrella
organisation consisting of institutional
members such as GL, the gender and media
(GEM) networks that GL has helped to
establish in eight countries, MISA, the
Federation of Media Women in Southern
Africa (FAMSA), the Southern African
Editors Forum (SAEF), MMP as well as
individual members, is awelcome sign that the
clamour for gender equality in and through the
mediais no longer the lone cry of afew

activists but a demand that is gaining
momentum.

Among the significant first activities
undertaken by GEM SA country chapters was
participating, on avoluntary basis in the global
gender and media monitoring project
coinciding with Beijing Plus Ten. The results
of this one-day global monitoring of the media
from a gender perspective on 16 February this
year will help to benchmark Southern Africa
against the globe, as well as against the
findings of the GMBS two and a half years

ago.

Ad hoc monitoring that has been undertaken
by the networks suggests considerable
improvement in both the quantity and quality
of reporting on gender issues and reporting
from a gender perspective, for example in
elections coverage. The many eyes around
Southern Africa now ‘watching the watchdogs
in the mediawill help to make sure that there
is no turning back.

By Colleen Lowe Morna

Colleen Lowe Morna is Executive Director of
Gender Links
www.genderlinks.org.za

http://www.genderlinks.org.za/pubs/resrepsub
cat.asp?scid=3 for publications on gender and
media
http://www.genderlinks.org.za/gemsa/gemsa.a
sp for information on GEMSA
http://www.genderlinks.org.za/bejing/cd-
sum.asp on the Beijing plus 10 Cyber
dialogues
http://www.samgi.org.za/About%20Us/whatw
edo.htm web-site of the Southern African
Media and Gender Institute




